19 Ekim 2018 Cuma

LGS Hakkındaki Son Bilgiler



Liselere Giriş Sınavı(LGS) bilindiği üzere 8. sınıf öğrencilerinin dönem sonunda girdiği temel öğretimden(ilköğretim) orta öğretime(lise) geçtiği sınavdır. İlk olarak 2017-2018 eğitim döneminde uygulanan bu sınav soru olarak uzun, zor, düşünmeye ve mantığa dayalı olması nedeniyle öğrencileri bir hayli zorlamıştı. Bu eğitim öğretim döneminde(2018-2019) sınava girecek -bizler gibi- öğrencilere bir yazı hazırladık.

                               LGS HAKKINDAKİ SON BİLGİLER

LGS 1 Haziran'da yapılacak: Milli Eğitim Bakanlığı, sınavın 1 Haziran'da yapılacağını duyurdu.

LGS'de formül ve tarih sorulmayacak: Türk eğitim sisteminin en çok üzerinde durulan sorunlarından biri olan ezberci sistem tarihe karışacak. Matematikte formül, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde tarihi olayların zamanları sorulmayacak.

Deneye dayalı sorular artacak: Öğrencilerin öğrendiklerini deneyler üzerinde test eden sorular yer alacak. Özellikle Fen Bilimleri dersinde deney ağarlıklı sorular artacak.

Örnek Sorular Yayınlanacak: Milli Eğitim Bakanlığı, örnek soruları erken yayınlayacak.

Buradan şunu anlıyoruz ki, çocukların -bizlerin- örnek soruların üzerinde durması, yeni tarz sorular çözmesi ve sakin olması gerekiyor. Unutmayın, bu hayatınızın son sınavı değil.

Paylaş:

0 Yorum "LGS Hakkındaki Son Bilgiler"

Yorum Gönder